5 tips om gezond de december maand door te komen!

Bijgewerkt: 11 dec 2020

December, de feestmaand. Ondanks al dat lekkere eten en de verschillende feestdagen, kun jij met deze tips goed december doorkomen zonder dat die extra kilo's er aan vliegen!

Las één of twee "cheat"dagen in

Beloon je goede werk met een of twee "cheat"dagen. Heb je een kerstborrel of uitgebreid en gezellig diner? Geen probleem! Pak de draad de volgende dag weer extra goed op! Sla hierbij vooral geen maaltijden over, maar neem wat kleinere porties verspreid over de dag. Zo voorkom je "snaai"momenten!

Neem daarnaast wat minder koolhydraten en vetten en je bent zo weer back on track.


Eet niet alles wat los of vast zit

Een kerstbrunch bij je ouders, een borrel bij één van je vriendinnen, gevolgd door een uitgebreid kerstdiner. Heerlijk, maar je hoeft niet ieder spijsbroodje of borrelhapje naar binnen te werken. Juist al die kleine hapjes tikken behoorlijk aan. Daarnaast is het kerstdiner een stuk minder leuk als je aanschuift met een volle buik. Toch? Zorg er dus liever voor dat je een beetje trek hebt, en sla een aantal hapjes af.

Het borrelen, uitgebreid dineren of de kerstbrunch, allemaal super lekker! Maar maak hier keuzes in, je hoeft niet ieder hapje en drankje naar binnen te werken... Al die kleine hapjes tikken stiekem behoorlijk aan! Kies er een paar en je zal merken wat voor verschil dit geeft.

Blijf bewegen

Wat ook bijdraagt is blijven bewegen of sporten! Verband die extra vetten en calorieën die je binnen hebt gekregen met een ronde hardlopen, een boswandeling of gewoon de sportschool! Bewegen is altijd goed en belangrijk, maar tijdens de feestdagen kan dit net het verschil maken..!




Kies bewust

Maak bewuste keuzes! Het is erg makkelijk die zak chips, stukken speculaas of chocola te pakken, maar vooral lastig om deze te laten staan! Haal het bewust minder in huis en zorg dat er gezonde, makkelijke, maar vooral ook lekkere "snacks" liggen! Of maak een keer verse popcorn! Dat had je misschien niet verwacht, maar popcorn is een behoorlijk gezonde snack. Het is een verrassende bron van vezels en antioxidanten.


Maak van december geen eetschuur

Door langzamer te eten, tussen het eten door te drinken en te genieten van de gesprekken om je heen, zorg je ervoor dat je al het lekkers wat langzamer in je mond stopt. Dat betekent dat je, vergeleken met het gezelschap om je heen, minder zal eten. Op deze manier ga je niet als een schaap mee in de meute van: eten, eten, eten. Maar je hoeft ook geen eten te weigeren en je geniet volop van de avond.



Meer tips of begeleiding? https://www.care4lijf.nl/lifestylecoaching


21 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven